WEC

Távozik a Glickenhaus és változik az időmérős rendszer

Nem lesz ott rajtrácson a Glickenhaus csapata, akik évek óta jelen voltak a WEC Hypercar (korábban LMP1) kategóriájában. A csapat vezetője és tulajdonosa Jim Glickenhaus a Motorsport.comnak nyilatkozott, hogy nem fognak visszatérni a következő évben. 

A 73 éves amerikai tulajdonos arra hivatkozott, hogy nem tudnak megfelelő szponzorokat és partnerséget szerezni, amivel már évek óta küzdenek, így egy ideje már rezgett a léc a csapat alatt. Ez idén csúcsosodott ki, főleg, hogy nem tudtak számottevő eredményt felmutatni, legjobb eredményük egy ötödik hely volt Le Mans-ban. 

A csapat a legutóbbi Fuji-i versenyre már el sem utazott, ahogy a szezonzáró bahraini 8 óráson sem lesznek ott. Megemlítette, hogy a cég az utcai autók gyártására fókuszál, egy nürburgringi 24 órás autóra alapozott verziót szeretnének piacra vinni a közeljövőben. 

Változik az időmérős rendszer

A le mans-i 24 óráson használt időmérős rendszert fogják alkalmazni a 2024-es teljes szezonban. Az új metódus szerint egy 12 perces időmérő után a kategóriák 10 leggyorsabbja jut tovább a Hyperpole-ba. Ez a rész egy 10 perces menet lesz, ahol eldöntik az első öt sor felállását. 

Az idei évben is alkalmazott rendszer úgy néz ki, hogy minden kategória kap 15-15 percet, hogy eldöntsék a verseny rajtsorrendjét. Le Mans, a sorozat ékköve mindig is speciális volt a szezonban, így könnyen lehet, hogy itt is változhat a lebonyolítás.

Schumacher tesztelte az Alpine Hypercarját

A hétszeres F1-es világbajnok Michael Schumacher fia, Mick Schumacher teljesítette első tesztjét az Alpine WEC csapatában, akik 2024-ben érkeznek az endurance bajnokságba. Korábban az LMP2-ben indítottak gyári csapatot a franciák, mivel az megszűnik, szintet kellett lépniük.

Noha még pilótáik nem ismertek, hetek óta pletykálják, hogy Mick Schumacher a franciákhoz kerülhet át, aki most jelenleg a Mercedes tartalék- és fejlesztő pilótája a Formula-1-ben. A 24 éves német tesztje nem volt hosszú és az Alpine tájékoztatása alapján egyelőre nem terveznek újabb tesztet, ettől függetlenül még kivetheti rá hálóját a francia alakulat.

A jerezi teszten egyébként jelen volt még Nicolas Lepierre, Charles Milesi és Andre Negrao, akik a csapat igazolt versenyzői, több, mint valószínű, hogy ők is esélyesek az A424-es ülésére. 

fotó: dailysportscar.com