zUncategorized

Tökéletes Penske hétvége, újabb 1-2-t szereztek Iowában

A Hy-Vee One Step 250 (a második futam) időmérőjét nem sokkal az első után tartották. Nagy változást nem hozott ez sem, továbbra is a Penske autók voltak a leggyorsabbak. Ismét Will Power futotta a leggyorsabb kört, majd Scott McLaughlin és David Maluskas. Az első futam győztese Josef Newgarden a hetedik helyről indult, míg a listavezető Alex Palou csak a 12-ről.

A rajtot ezúttal szépen lehozták, Marcus Ericsson nemes egyszerűséggel túlszárnyalta ezt és 6 pozíciót javított az első körben. Pato O’Ward is lecsapott néhány pilótára, ő a hatodik helyig tudott felzárkózni. A 27. körben már Newgarden is a dobogót ostromolta, kis híján össze is akadtak Ericssonnal, de baleset nélkül meg lett az előzés a harmadik helyért.

Az élen is megkezdődött a házon belüli csata, McLaughlin második győzelmére hajtott. A 29. körben a lekörözések közepette bement Power mellé és körökön át egymás mellett hajtottak, miközben a lekörözéseket is meg kellett csinálni. Ezzel magukra hozták Newgardent is, aki nem kért a totyogásból és kérdés nélkül elhajtott előbb McLaughlin, majd Power mellett is a 31. körben.

McLaughlinnak is összejött az előzés, ami nem esett jól Powernek, aki erre további 3 pozíciót is bukott. Alex Palou nehezen találta korábbi lenyűgöző formáját, a 60. körben már kört kapott Newgardentől. A 94. körben Augustin Canapino autója alulkormányzottá vált és lassabb, de annál kellemetlenebb mozdulattal csúszott a falnak. Sérülést az autón nem szedett össze, de a biztonsági autó a pályára hajtott, ahogy az ilyenkor szokás.

Több sem kellett a pilótáknak, mindenki azon nyomban a boxba hajtott. A takarítás után a 107. körben indult útnak újból a verseny. McLaughlin ezúttal nem szerette volna beérni a második hellyel, be is kéredzkedett az első helyért. Newgarden határozottan elutasította ezen törekvéseket, megtartotta a vezetést és kisebb előnyt is kiépített ezután.

A 142. körben Canapino esetével teljesen megegyező módon ment a falnak, a Formula-1 egykori fenegyereke Takuma Sato. A 2000-es évek elején annyira nem volt ismeretlen számára az autótörés. Ezúttal azonban nem kellett biztonsági autót a pályára küldeni. Ijjesztőbb jelenetek zajlottak le a 158. körben, amikor is Sting Ray Robb autójáról a rosszul feltett kerék egyszer elszabadult. Ugyan Robb már lassan ment, de pont a pálya felöli kerék hagyta el helyét és a nem éppen lassan közlekedő versenyautók közé gurult. Kyle Kirkwood és Alexander Rossi csak remek lélekjelenlétüknek köszönhetik, hogy nem nagyobb incidens ebből. A visszajátszásból kideült, hogy a jobb első kerék nem lett jól rögzítve, amit jelzett is az ott dolgozó szerelő, ám így is kiengedték.

Az utolsó kiállásoknál egy eltérő taktikával Felix Rosenqvist nagyot húzott és hirtelen a második helyig lépett előre, sőt Newgarden sarkában járt már. 11 körrel a vége előtt Hunter-Reay csúszott a falba, de törés nélkül megúszta, a mezőny viszont a biztonsági autót nem. A gyors takarítás után 3 kör maradt vissza.

Az utolsó kör előtt a negyedik helyen autózó McLaughlin vesztett a tempójából és Rosenqvist megelőzte, az élen Newgarden zavartalanul robogott a győzelemért. Az utolsó körben már nem történt változás, így Josef Newgarden kimaxolta az iowai dupla hétvégét, ezzel a negyedik győzelmét szerezte a szezonban. Második helyen a címvédő csapattársa Will Power futott be, majd a Rosenqvisthez hasonlóan taktikát váltó, bajnoki éllovas Alex Palou nagyot mentett és harmadik helyen ért célba.

Továbbiak: 4. Felix Rosenqvist, 5. Scott McLaughlin, 6. Scott Dixon, 7. Colton Herta, 8. David Maluskas, 9. Marcus Ericsson, 10. Pato O’Ward.

fotó: Twitter @Team_Penske