Tömegbaleset, Evans győzelem a szombati futamon
A délelőtti időmérő után, most 15:03-kor elrajtolt az idei Forma E szezon 13 versenye Olaszország fővárosából, Rómából. A poleból Mitch Evans rajtolhatott, miután a döntőben legyőzte csapattársát, így a második helyről Sam Bird indult. A harmadik rajtkockából Sacha Fenestraz indult, majd Sébastian Buemi. Jake Hughes miután összetörte az autóját a a csoportkörben, nem tudták összerakni a gépet, így csak 21 versenyzővel indult a Római ePrix.
Sam Bird rajtolt a legjobban, aki az egyes kanyarhoz érve meg is előzte csapattársát, és átvette a vezetést. Még a nulladik körben fennakadások voltak, ami miatt többen hátra kerültek. Ebből Buemi jött ki a legrosszabbul, aki a negyedik helyről a kilencedikig esett vissza. A következő körben is folytatódott a balhé, többen összeértek, Wehrlein pedig letörte a szárnyát, és a box kiállás miatt a mezőny végére került. A harmadik körben már be is jött a safety car miután André Lotterer vágta falnak az Andrettiét. Így 20 pilótával az ötödik körben újraindult a verseny. A kör elején Evans visszavette a vezetést, de ez inkább egy elengedésnek tűnt, mint csatának. A hatodik körben Fenestraz, majd egy körrel később Rast is megelőzte a másik Jaguart. Közben a mezőny hátsó felében elkezdték használni az attack modeokat. A következő körben Mortara elfékezése miatt Vergne két pozíciót is tudott javítani. A nyolcadik körre már a TOP5 is felvette a támadó módot.
A kilencedik körben a pálya egy gyors szakaszán Bird autóját megdobta egy bucka, majd beforgott a pálya közepére nagyon rossz helyre. Sokan éppen el tudták kerülni, de mivel egy kanyarról van szó, Buemi vakon futott bele, és találta el a hátsó árnyát. Az Envision mögött még Di Grassi elkerülte a szárnyat, de a falat nem, így ő is kiesett. Da Costa a törmeléken csúszott meg és vágta a falnak, még Frijns az autó másik oldalán próbálta elkerüli a balesetet, de megcsúszott és Ő is a falba vágta az Cupráját. Végül Mortara is megcsúsztott, de a Maserati pilótája telibe oldalba találta Bird autóját. Több autó is sérült, de a piros zászlós megszakítás alatt meg tudták ezeket javítani. Így Bird, Buemi, Da Costa, Mortara, Di Grassi és Frijns estek ki, de mindenki épségben szállt ki az autóból. Magyar idő szerint négy óra után tizenegy perccel újraindult a verseny, immáron 16 körre, Fenestraz vezetésével, és 14 megmaradt versenyzővel.
Dennis rajtja volt a legjobb, hiszen átugrtott Rast-on és Evans-ön is, azonban az utóbbi visszavette a pozícióját. A 13. körben Ticktum koccolta meg hátulról Rast-ot, de ebből már nem lett piros zászló. Két körrel később Jake Dennis először Evanst, maja Fenestrazt is megelőzte, így a brit ezzel az élre állt. A 18. körben Günther előzte Fenestrazt a negyedik helyért, majd még abban a körben Dennis és Cassidy is felvett attack modeot. A következő körben Evans is megpróbálta felvenni a maradék támadó módot, de nem ment át mindhárom szenzoron, így a következő körben kellett próbálkoznia, ami sikerült is. Cassidy is követte őt, és ez a páros meg is előzte Dennist, mivel a britnek spórolnia kellett az energiájával. Egy körrel később Günther is megelőzte Dennist, így a vége előtt Evans, Cassidy, Günther a dobogó. A futamot két körrel megtoldották, de a végeredményen ez már nem változtatott, Mitch Evans húzta be a szombati versenyt, Nick Cassidy előtt, majd a dobogó alsó fokára Günther állhatott fel.
borítókép: raceweek.com.au