WEC

Toyota dominanciával ért véget a Portimao-i hat órás

Toyota dominanciával ért véget a Portimao-i hat órás

Vasárnap zajlott le az idei WEC szezon második futama,  a portimaoi hat órás verseny, a Forma 1-ből már ismert versenypályán. Az időmérőt a sebringi versenyhez hasonlóan a Toyota #8-as autója nyerte Buemivel, Hartleyval, és Hirakawával. A #7-es Toyota a második helyről rajtolthatott, mögöttük a két a Ferrari sajátította ki a második sort.

Hypercar

A rajtnál nagy volt a tömörülés az első kanyarokban, a Ferrari 51-es autója meg is előzte az egyik Toyotát. A Porsche 6-os autója szintén remekül helyezkedett az elején, ők az 50-es Ferrarit rajtolták le. Ők ketten pár körrel később visszacserélték pozicióikat. A maranellói alakulat előrébb lévő autója néhány kör erejéig tartotta az egyik Toyotát, de végül fejet kellett hajtaniuk a japán alakulat előtt. Közel egy órás etapokat tartottak a csapatok, ekkor jöttek ki a boxba, itt néhány csapat, köztük a Cadillac próbált ügyesen taktikázni, ami úgy tűnt jó választás lesz. Rövidebb kiállásukkal mindkét Ferrarit megelőzték, azonban nagyon gyorsan koptak a gumik, amivel az olaszok vissza is vették helyeiket.

Az élen a két Toyota zavartalanul rótta a köröket, egészen a 1 óra 20 percig, amikor a 7-es autót kirendelte a versenyirányítás a boxba. A rádióbeszélgetésből kiderül, hogy egy szenzor hibásan működött, ami miatt féltengelyt kellett cseréni. Így a japánok autója lényegében ki is szállt a küzdelemből. Ezzel ellentétben Buemiék hatalmas előnyre tettek szert. Az egész verseny többnyire zavartalanul ment, sárga zászlót is csak ritkán lengettek. A #4-es Vanwall Jacques Villeneuve vezetése alatt, egy fékhibát követően a bukótérben landolt, amivel a futam végénél már a Safety Car is pályára látogatott. Ekkorra már a a Toyota és a Ferrari az első két helyen nagy előnnyel vezették a versenyt. A másik Ferrarinak szintén egy fékproblémája akadt, ezért ők is hátrébb csúsztak, megmentve a versenyüket. A helyükre a Porsche #6-os számú autója lépett fel. A másik Porsche szintén a technika ördögének áldozata lett, hiszen a kategóriában az utolsó előtti, azaz a tizedik helyen végeztek.

A Hypercar kategóriát tehát a #8-as Toyota nagy fölénnyel nyerte meg, mögöttük az #50-es Ferrari végzett Fuoco, Molina, és Nielsen vezetésével. A dobogó alsó fokára pedig a már említett #6-os Porsche állhatott fel Estrével, Lottererrel, és Vanthoorral.

LMP2

Az LMP2-es kategóriában ismét a United Autosport két autója tűnt a legesélyesebbnek. Ennek ellenére a futam elején még a Prema és a Team WRT harcáról volt hangos a pálya. Sokáig nem is tudták feltartani az amerikaiakat, fél órával a rajtot követően a United első és második helyen volt.

Az LMP-es küzdelmét a United Autosport húzta be a győzelmet Pierson, Van der Garde, és Jarvis vezetésével. A második a másik United Autosport lett Lubinnal, Hansonnal, és Hanley-vel. A harmadik helyre a Team WRT #41-es autója ért be Andrade, Kubica, és Deletraz vezetésével. 

LMGTE

LMGTE kategóriában a Corvette Racing #33-as autója nyert Keating, Varrone és Catsburg vezetésével. A dobogó második fokára Richard Mille AF Corse #83-as triója állhatott fel Perez Companc, Wadoux, és Rovera vezetésével. Az utolsó körökben hatalmas harc ment a győzelemért, a Ferrari sokkal jobb gumitaktikát alkalmazva üldözte amerikai riválisát, azonban a győzelmet érő előzést nem sikerült végrehajtani. A pódium utolsó fokára a #85-ös számmal az Iron Dames teljesen női alakulata állhatott fel, Bovyval, Gattinggal, és Fery-jel.

A következő futamra április végén, 27-29 között kerül sor a belgiumi Spa-Francorchampsban, ahol szintén egy hat órás viadalt rendeznek a legendás aszfaltcsíkon.

borítókép: dailysportscar.com