WEC

Toyota első sor hazai pályán, szenvedett a Ferrari

Borús időjárás és kissé nyirkos, esős pálya várta a csapatokat a 6 órás Fuji WEC verseny időmérő edzésén. A kategória külön-külön méretteti meg magát a pozíciókért, mind a három társaság 15 percet kap.

Elsőként a LMGTE mezőnye hajtott a pályára. Néhányan még esőgumival hajtottak ki, de gyorsan el is dőlt, hogy semmi esély azokon jó mért kört menni. Az ORT by TF csapata nyitott a legjobb idővel elsőként, őket a Kessel Racing Ferrarija és a hölgyekből álló Iron Dames követte. A pálya állapota folyamatosan javult, állandóak voltak a javítások. A kategóriát már Monzában megnyerő Corvette Racing ezúttal is a legesélyesebbek között volt, 4 perccel a vége előtt már az élre is álltak.

Az utolsó körökben már nem tudtak javítani többen sem, így a Ben Keating által hajtott Corvette indulhat vasárnap az élről. A hölgyeknél Sarah Bovy megint zseniálisat autózott, egy hajszállal maradt el az újabb pole pozíciótól, mindössze 35 ezreddel kapott ki Keatingtől. A harmadik helyre a D’Station Racing Aston Martinja futott, de ők már fél másodperccel futottak rosszabb időt.

A második etapban az LMP2-eseké voltak az aszfalt. Legutóbb a Robert Kubicával is fémjelzett Team WRT indulhatott a pole-ból Monzában. Közel 5 percet kellett várni az első mért időkre, az Inter Europol és a United Autosport autói futották meg. Szépen lassan szállingóztak utána az idők, bár ezek legtöbbje csak egy tapogatózó kör volt. A végéhez közeledve már senki sem hagyott benne, mindent kihoztak az autókból.

Itt sem történt változás az utolsó percekben, a United Autosport 22-es autója szerezte meg pole-t, első alkalommal. A Team WRT-nek ezúttal a második hellyel kellett beérnie. A GT-sekhez hasonló itt is ezredek döntöttek. A United másik autója a harmadik helyet szerezte meg. A Le Mans-t nyerő Inter Europol az ötödik helyről rajtól vasárnap.

Végezetül a legnagyobb figyelmet kapó brigád következhetett, a Hypercar kategória. A lelátón előkerülő hatalmas Toyota zászló jelzi, hogy ez a hely bizony a japánok felségterülete. De a legnagyobb kihívó, a Ferrari magabiztos volt a szabadedzések alatt. Az olaszoknál Nicklas Nielsen és James Calado ült autóba, míg a Toyotánál Kamui Kobayashi és Brandon Hartley.

Izgalmas pillanatok játszódtak le a célegyenesben, a Peugeot 94-es autója nagy intenzitással melegítette a gumikat, csak éppen nem vette észre, hogy mindkét Ferrari mellette van. Majdnem ütközés lett belőle, de az utolsó pillanatban visszarántotta a kormányt a franciák pilótája. Nagyon alacsony volt a pálya hőmérséklete, így több gumimelegítő kört kellett megtenni. Az első mérvadóbb kört a Hertz Jota futotta meg, majd a Cadillac, a többiek még nem tettek össze igazán gyors kört.

Az edzés derekán megérkeztek a várt idők, előbb a Porsche 6-osa állt az élre, aztán a helyiek legnagyobb örömére Kobayashi állította élre a 7-es Toyotát. Brandon Hartley sem akart kimaradni, második helyre hozta fel a 8-ast. Erősnek bizonyultak a Porschék, a vége előtt a harmadik és negyedik helyet foglalták el.

Nem várt vendég érkezett meg a az edzés végére, az eső. 2 perccel a vége előtt már nem lehetett releváns kört menni, így idő előtt eldőlt, hogy a Toyota kisajátította hazai pályán az első két helyet. A Porsche a harmadik, negyedik maradt, a 2-es Cadillac ötödik helyre hozta be. Nem érezték jól magukat ilyen körülmények között a Ferrarik, csak a hatodik és hetedik tudták megszerezni.

A 6 órás Fuji WEC futam vasárnap hajnali 4 órakor fog elstartolni, az Eurosporton élőben tudják követni az eseményeket.