WEC

Toyota siker az időmérőn, a hölgyek is nagyot mentek

Közel egy hónapos szünet folytatódott a World Endurance Championship, a méltán híres Le Mans 24 után. A Sebesség Templomában, a monzai versenypályán rendezik a következő 6 órás fordulót, aminek időmérőjéhez érkeztünk el.

Elsőként a LMGTE kategória autói vették birtokba a pályát, 15 percük volt megfutni a leggyorsabb kört. A listavezető Corvette-nél Ben Keating ült volán mögé, a hazai versenyüket futó AF Corse Ferrariját pedig a francia Piguet terelgette. A Project 1 Porschéja az Ascari sikánnál hibázott, míg a 86-os GR Racing is megpenderítette Porschéját, ami miatt 8 perccel a véget előtt piros zászlóval szakították meg az edzést. Ekkor az élen az ománi ORT csapata állt, a Richard Mille AF szorosan mögötte, majd a D’Station Racing csapata.

A tüzijáték kezdetén, a le mans-i dobogóra éppen lecsúszó hölgycsapat, az Iron Dames vette át a vezetést, Sarah Bovy-val a fedélzeten. A belga annyira jó időt rakott össze, hogy megközelíteni is alig tudták az ellenfelek. Közel fél másodperc előnnyel nyertek az ORT by TF előtt, a harmadik helyre az utolsó pillanatokban a Dempsey-Proton csapata lépett, éppen lecsúszva a harmadik helyre. Keating nem tudott javítani a Corvette-tel és a hatodik helyen zártak.

Kis szünet után az LMP2-esek következtek, szintén negyed óra állt rendelkezésükre. A kivezető kör végén sokan a boxba hajtottak új gumikért, a két Alpine azonban kint maradt és időt ugyan elértek, de ezek csak gumimelegítő körök voltak. Félidőnél a 36-os Alpine állt az élen, mögötte a Prema autója jött fel a második helyre. Harmadik helyen a 35-ös Alpine volt. A le mans-i győztes Inter Europol egyelőre nem találta győztes formáját, csak a hetedik helyen tanyáztak.

A végéhez közeledve egyértelmű volt, hogy a Prema az élről akarja kezdeni a futamot, de a végére elfogyott a lendület. Nem úgy a Team WRT-nél, ahogy Robert Kubica győztes időt rakott össze. A JOTA csapata a végén nagyot jött és második helyen zárta az időmérőt, a 22-es United Autosports pedig egy tizeden belül követte a lengyelt, megszerezve a harmadik helyet. Negyedik helyen a Vector Sport, 5. helyen az Inter Europol.

Zárásként pedig a nagyágyúk jöttek, a Hypercar kategória is pályára hajtott. Mindenképpen a legnagyobb izgalom övezte ezt a részt, hiszen a Ferrari otthon ismét a győzelmet tűzte ki célul. A 51-esben Antonio Giovinazzi hajtott pályára, míg az 50-esben Antonio Fuoco. Az első lövések után a két Toyota állt az élen, 7-8 sorrendben, majd a 93-as Peugeot ment nagyott, őt a két Ferrari követte. A japánoknál a 7-esben Kamui Kobayashi, a 8-asban Brandon Hartley ült. Második körében Fuoco 17 ezredre közelítette meg a vezető Toyotát, ezzel a második helyen állt a Ferrari. A másik Ferrarival Giovinazzi nem tudott javítani.

Egy perccel a vége előtt már a brigád fele a boxban ült és várta az edzés leteltét. Kobayashi előnye kitartott, hajszál híján, de megszerezte a pole-t a Toyotának. Mögötte az 50-es Ferrari, majd a 8-as Toyota. A Peugeot és a Cadillac is nagyot ment, negyedik és ötödik helyen osztoznak. Giovinazzi az 51-es Ferrarival csak a hatodik helyet szerezte meg, ahogyan a Porsche-k sem remekeltek, 8. és 10. helyen zártak.

A 6 órás monzai WEC futam vasárnap 12:30-kor veszi kezdetét, amit az Eurosporton élőben tudnak követni.

fotó: Twitter @IronDames_