Truex nyerte a kaotikusan alakuló Clash-t
Truex nyerte a kaotikusan alakuló Clash-t
Nagy létszámú lelkes közönség előtt a sportág egyik legikonikusabb helyszínén, Martin Truex Jr. megszerezte az első NASCAR futam győzelmét mindezt az izgalmakkal teli Busch Light Clash futamon, a los angelesi Memorial Coliseumban.
Zsúfolásig megtelt a 100 éves Los Angeles-i Memorial Coliseum a versenyre – sok új rajongó és a leghűségesebb, veterán rajongók keveredtek a legjobb NASCAR-pilóták pólóiba, dzsekijükbe és sapkájukba és akik izgatottan várták a A NASCAR Cup Series rajtját. Pontosan azt a fajta drámai rövidpályás akciót kapták, amely a 75 éves sportágat amerikai kincsé tette.
A pályát a stadionon belül építették meg, új elgondolás felé hozva a sportágat, amely úgy tűnik, teljes szívvel felkarolta. És bár ez egy úgymond gálaverseny volt és nem számít bele a bajnokságba, a frusztráció gyakori vendég volt vasárnap este.
A Truex 19-es számú Joe Gibbs Racing Toyotája mindössze 0,786 másodperccel előzte meg Austin Dillon 3-as számú Richard Childress Racing Chevroletjét, vezetve az utolsó 25 kört a versenyen. Ez volt pályafutása első Busch Light Clash győzelme az egykori sorozatbajnoknak. A dobogóra alsó fokára Kyle Busch állhatott fel.
A versenyt 16-szor lassították le kisebb-nagyobb veszély miatt. Ne felejtsük el, hogy nem a megszokott ovál pályákon van a verseny. Dillon egy késői belépést követően Bubba Wallace-szal összeütköztek. Wallace járt a legrosszabbul és a győzelemért való küzdelemből hirtelen a 22. helyen találta magát – annak ellenére, hogy 40 kört vezetett, és Truex-et küzdött a futam végén.
Dillon elismerte, hogy hibázott és Wallace joggal mérges rá, de rendezni fogják a sorokat. A Hendrick Motorsports pilótái, Alex Bowman és Kyle Larson zárták az első ötöt. Tyler Reddick a hatodik volt a 45-ös számú 23XI Racing Toyotájával.
A Stewart-Haas Racing 41-es Fordjával először induló Ryan Preece vezette a legtöbb kört (43), de 24 körrel a vége előtt visszaesett és csak hetedik lett.
Denny Hamlin, aki a nap elején megnyerte a selejtezőt a 11-es számú JGR Toyotájával, a kilencedik helyen végzett, a 24-es Hendrick Motorsports Chevrolet pilótája, William Byron pedig a legjobb 10-et zárta.
A vasárnap délutáni négy hőség és a két vigaszági futam rengeteg drámát hozott a főverseny mezőnyének kialakításában. Mindkét RFK Racing Ford – a csapat társtulajdonosa, Brad Keselowski és Chris Buescher vezette – ott volt azon nyolc autó között, amelyek végül nem kvalifikálták magukat.
Megjegyzés: A Truex Toyotáját a futam utáni egy felülvizsgálatra hívták be, problémát azonban nem találtak, így biztos maradt a futamgyőzelme.
fotó: nascar.com