Új biztonsági, műszaki és procedúra változások
Új biztonsági, műszaki és procedúra változások
Miután több pilóta panaszkodott az aeroscreen teljesítményével kapcsolatban, az IndyCar kötelező esővezetőket vezetett be, amelyek a lehető legtöbb vizet elvezetik a szélvédőtől. Egyes pilóták észrevették, hogy az eső összegyűlt, és megmaradt a központi elem mindkét oldalán, amely az orrtól egészen a légszűrőig nyúlik. Az IndyCar új esővezetői az első felfüggesztés hozzáférési panelén és a központi elem mindkét oldalán helyezkednek el.
A nedves időjárási versenyekre való tekintettel az IndyCar egy új, nagyobb LED-es esőlámpát mutatott be. Ez az esőlámpa egy új formájú csillapítóhoz van rögzítve, amelynek felső felülete hullámosítással megerősített, de alatta enyhébb íve van, hogy az üldöző autó orrát lefelé irányítsa hátsó ütközés esetén.
A pilótafülkében a hátsó fejtámlát és az oldalsó párnázást magában foglaló, nagyméretű U-alakú eszközt úgy alakították át, hogy nagyobb mennyiségű csillapítást tartalmazzon, hogy megvédje a vezető fejét olyan balesetek esetén, amelyek nagy oldalirányú erőkkel járnak. Ennek az oldalvédőnek a megemelt profilja csökkenti a sisak dőlésszögét, ezáltal csökkenti a nyakizmok megnyúlásának esélyét.
Aerodinamikai szempontból 2023-ban az IndyCar lehetővé teszi a csapatok számára, hogy a rövidebb, ovális barge boardjaikat közúti és utcai pályákon használják.
Ezenkívül a hátsó szárny új oszlopának specifikációja három fokkal nagyobb állítási tartományt tesz lehetővé az IMS ovális hátsó szárnya számára.
Szintén újdonság az EM Motorsports Telemetry hozzáadása az EM Marshalling Systemhez, amely 2022-ben debütált. Az új telemetriai rendszer „minden versenycsapat számára lehetővé teszi, hogy gyorsan megkapja a megbízható információkat, és a másodperc törtrésze alatti döntéshozatallal reagáljon. Ezenkívül több, az IndyCar újdonságait is bevezeti az éteren keresztül.
A Texas Motor Speedway és a World Wide Technology Raceway tavalyi „second groove” edzései 2023-ban is folytatódnak, és minden jelentkező számára elérhetők lesznek. Ebben a szakaszban a versenyzők a kvalifikáción nem használt magasabb vonalat futják, hogy „begumizzanak” a magasabb hornyot, ezáltal több pályafelületet használnak fel a verseny idejére, és ezáltal ösztönözve a passzolásokat.
Bírói szempontból az első piros zászló a Q1-ben és a Q2-ben, az országúti és utcai pályákon tartott időmérőkben most megállítja az órát. (Az óra továbbra is fut minden további piros zászló esetén). A Firestone Fast Six továbbra is hat perc garantált időt fog tartalmazni.
Szintén újdonság, hogy maximalizálják a szakaszok alatti időt, a kvalifikációs óra nem indul el addig, amíg az első autó át nem haladja az alternatív rajt-célvonalat – azt, amelyik a pénteki/szombati edzésen és az időmérőn a boxba lépés előtt van.
fotó: indycar.com