WEC

Újabb Toyota uralom, történelmi Ferrari siker GT-ben

Újabb Toyota uralom, történelmi Ferrari siker GT-ben

Épphogy kipihenhették a portimaoi 6 órás kalandot a csapatok, máris várt rájuk egy újabb 6 órás kaland, ezúttal a legendás spa-francorchamps-i aszfalton. Nagyon borús időjárás fogadta a versenyzőket, amitől mindig zöldes ardenneki táj is beszürkült. A Hypercar kategóriában az élről a 7-es Toyota indulhatott, testvérautója a 8-as balesetezett így a mezőny végéről vághatott neki. Az LMP2-ben a United 23-as autója, míg a GT-ben az ORT csapata várhatta az indulást az élről.

Hypercar

Az indulást leszámítva, amikor is mindkét Ferrari és a Cadillac 2-ese is megelőzte a Toyotát, utolérhetetlen volt a 7-es Toyota, ami folyamatosan építette előnyét. A Porsche ezúttal a Ferrarik legyőzésére hajtott, ami esélyes volt, tekintve, hogy a második helyen autóztak. Másfél óra után azonban jött az első Safety Car, miután a 3-as Cadillac, Renger van der Zande-val a volánnal az Eau Rouge-ban megcsúszott és összetörte az autót. Több mint 2 óra eltelte után a 6-os Porsche adta meg magát a célegyenesben, ami Safety Cart nem okozott, de egész pályás sárga zászlót igen.

Ezután nagyjából 2 és fél órával a vége előtt megint egy nagy baleset szakította meg a versenyt, a Vanwallban Jacques Villeneuve épp egy csatában lévő GT Ferrarit próbált előzni, amikor összeértek és mindketten kiestek a versenyből. Pont kapóra jött az Safety Car az 50-es Ferrarinak, aki így különösebb veszteség nélkül tölthette le áthajtásos büntetését. Maradva a maranellói csapatnál, közel másfél órával a leintés előtt, egy boxkiállást követően, Antonio Fuoco ült be, de hideg gumikon elvesztette uralmát az autó felett és a szalagkorlátnak csapódott. 

A 8-as Toyota szép lassan áthámozta magát a teljes mezőnyön és már az élen is haladt, 42 perccel a vége előtt, a kiállás után óvatosan hajtott fel az Eau Rouge-ba, de mögötte a nagy tempóval érkező 7-es nem számított erre, így ki kellett szélesítenie a pályát, hogy ne találja a másik autót és essenek ki mind a ketten. Az utolsó körre maradt az utolsó fennmaradt kérdés, hogy a Ferrari egyedül maradt autója megtudja-e előzni a szintén egyedül maradt Porschét. Az olaszok előnye a sebességben rejlett, így a Radillon egyenes végén az 51-es Ferrari átvette a németektől a 3. helyet, mindezt az utolsó körben.

LMP2

A második kategóriát a Team WRT csapata nyerte az Andrade-Kubica-Deletraz trióval, amely a végjátékban előzte meg az élről induló United Autosport 23-as autóját. Ők végül a második helyen futottak be, Pierson-Blomqvist-Jarvis trióval. Az amerikaiak a második biztonsági autós fázist kritizálták és úgy vélik ott vesztették el a versenyt elbukva elég tetemes előnyüket. Harmadik helyen az Inter Europol csapata futott be Costa-Scherer-Smiechowski trióval. Ők is az utolsó körökben szerezték meg a dobogót, miután hibára kényszerítették a Prema autóját a buszmegállóban. 

LMGTE

Történelmi sikert könyvelhetett el a Richard Mille AF Corse csapata, miután a kötelékükbe tartozó Lilou Wadoux első női versenyzőként nyert valamelyik kategóriában. Társaival Alessio Roverával, illetve Luis Perez Companc-kal magabiztos versenyzéssel és előnnyel nyerték meg a versenyt és szállították az újabb sikert a Ferrari számára. Második helyen az első két futamot megnyerő Corvette Racing csapata zárt, melynek ezúttal a második helyért kellett hatalmas csatákat vívnia a Keating-Varrone-Catsburg trióval a volánnál. A dobogó alsó fokára az élről induló ORT by TF Aston Martinjának legénysége állhatott fel, névszerint Al Harthy-Dinan-Eastwood hármassal. 

A világbajnokság az idén 100 éves 24 órás Le Mans-nal folytatódik június 7-11 között.

fotó: fiawec.com