zUncategorized

Változott bizonyos Nascar szabály az idei évre

Változott bizonyos Nascar szabály az idei évre

A Nascar képviselői kedden egy Concordban tartott sajtótájékoztató keretében bejelentette, hogy jóváhagyták esőgumik használatát – igaz korlátozott számban – számos ovál versenypályán. Ez a szabály mind a három sorozatot – Cup, Xfinity, Series – érinti. 

Esőgumik használata

Az abroncsok – a sorozat országúti pályáin használtaktól eltérően – a következő pályákon lesznek elérhetőek: Los Angeles Memorial Coliseum, Indianapolis Raceway Park, Martinsville, Milwaukee, New Hampshire, North Wilkesboro, Phoenix és Richmond. A nedves időjárási gumikat évek óta használják a sorozat közúti pályáin. A „nedves időjárási csomag” ablaktörlőket, esőlámpákat és sárvédőket tartalmaz.

„Alapvetően minden csapatot arra utasítottak, hogy úgy jelenjenek meg versenyre készen ezeken az eseményeken, ahogy egy közúti pályán” – mondta Elton Sawyer, a NASCAR versenyért felelős alelnöke. A NASCAR és a Goodyear az elmúlt szezonban két pályán – Martinsville-ben és Richmondban – sikeres eredményekkel tesztelt egy ovál pályás esőgumit.

Nincs több falon végig futós előzés

A tavalyi szezon utolsó előtti versenyén, amikor is eldől mely 4 pilóta marad harcban a bajnoki címért, Ross Chastain nem volt előkelő pozícióban. A Trackhouse Racing Team versenyzőjének meg kellett volna előznie Denny Hamlint, aki 4-5 autóval előrébb helyezkedett. Az utolsó kanyarban, így egy olyan megoldást választott, amit legfeljebb videójátékban valósítottak meg eddig. Chastain a fékezés nélkül a falon végigcsúszva megelőzte az előtte lévőket és Hamlint is, amivel bejutott a legjobb 4-be.

„A NASCAR Szabálykönyv 10.5.2.6.A szakasza értelmében nem biztonságosnak tekinti ennek a manővernek a jövőbeni használatát. Annak biztosítása érdekében, hogy versenyzőink ne alkalmazzanak olyan stratégiákat, amelyek veszélyeztethetik saját, más versenyzők vagy rajongók biztonságát, a NASCAR időbüntetést szab ki minden olyan versenyző esetében, amely nem biztonságos manővert kísérel meg, mint például a Martinsville-ben végrehajtott manővert.”

További szabályváltoztatások

Változott a kerékelvesztés büntetésének szabálya, ezután ha a boxban veszti el a kerekét a versenyző sárga zászló alatt, akkor a mezőny végéről kell folytatnia. Amennyiben nincs veszély a pályán, boxutca áthajtásos büntetést eredményez. Ha a gumiabroncs a boxutcán kívül vagy a pályán esik le, két kör büntetést és két futamos eltiltást von maga után a legénység két tagja számára.

A „választás szabálya” – amely szerint a versenyzők megválaszthatják, melyik oldalon kezdik újra a versenyt – mostantól a superspeedway és a dirt versenyeken lesz érvényben.

Az „újraindítási zóna” területe kibővül. A további változtatásokat a szezon első öt futama után értékelik.

A NASCAR megszüntette az „ötperces” időt a kvalifikációban. A csapatok most legfeljebb egy percet kapnak, vagy a következő jármű után indulhatnak. A biztonsági kérdéseket esetről esetre rendezzük.

fotó: nascar.com