Verstappen nyerte a kaotikusra sikeredett Ausztrál Nagydíjat
Verstappen nyerte a kaotikusra sikeredett Ausztrál Nagydíjat
Vasárnap hajnalban a Forma 3-asok és a Forma 2-esek főfutama után, magyar idő szerint hét órakor megrendezték az idei Forma 1-es szezon harmadik versenyét, az ausztrál Melbourneben. Az időmérőt Max Verstappen nyerte, míg csapattársa, Sergio Pérez már a Q1-ben kiesett, miután az autóját a kavicságyban eltemettette, így a mexikói a 20. helyről kezdte a versenyt. A pontverseny jelenlegi harmadikja, Fernando Alonso a negyedik helyről vághatott neki az 58 körös versenynek.
A rajtot Russell jobban kapta el, mint a holland, ezért az első kanyarban meg is előzte a kétszeres világbajnokot. Hamiltonnak sem kellett sok, a hármas kanyarban Sainz segítségével egy szendvicsbe került, így az első szektor végére Mercedes 1-2 alakult ki. A hármas kanyarban Leclerc, Stroll, és Alonso egyszerre fordult, azonban a monacói ráfordult a kanadaira, és megpörgött a sóderben, így a versenye véget ért.
Sokáig nem ment úgy a verseny, hogy ne legyen biztonsági autó, erről Albon gondoskodott, mert a hetedik körben a hatos kanyar kijáratán a falnak csapta az autót, és jött az SC. Az időveszteség elkerülése miatt, Russell az élről kiállt a boxba, majd Sainz is így tett. A megpörgés miatt rengeteg kavics került ki az aszfaltra, ami miatt a versenyirányítás jobbnak látta, ha egy piros zászlóval megszakítják a versenyt. Emiatt az élről Russell feleslegesen jött ki a boxba.
Az újraindítás előtt majdnem volt egy tömegbaleset, a mezőny vége lassított le annyira, hogy páran megijedtek, de szerencsére megúszták. Az újrarajt után a hármas kanyarban De Vries autója felpattant Oconéról, majd egy körrel később Verstappen DRS-sel könnyedén előzte meg Hamiltont az első helyért. Közben Russell, és Sainz is húzóckodott felfelé, míg Pérez kissé beragadt a pontszerző helyezéseken kívülre.
Russell versenye nem tartott sokáig, ugyanis a 17. körben egy motorprobléma miatt kellett kiállnia. Sainz a 25. körben egy trükkös manőverrel megelőzte Gaslyt a negyedik helyért. Ezután sok esemény nem történt a 47. körig, mivel az utolsó előtti kanyarban Verstappen első kerekei leblokkoltak, és meglátogatta a füves részt, de semmi komolyabb nem történt. Az 52. körig kitartva Norris sikeresen megpróbálta megelőzni Hülkenberget, hiszen hibába kényszerítette a Haas pilótáját.
Pár körrel később Magnussen hátsó futóművéről szakadt le a kerék, ráadásul az ideális ívre került, így jöhetett az újabb SC. Azonban a sok törmelék miatt úgy döntöttek, hogy három körrel a vége előtt megszakítják a versenyt. Sokáig nem tartott a maradék két kör, hiszen az állórajtos újrakezdés után Verstappen jól jött el, azonban Sainz megforgatta Alonsót, Pérez és Gasly a kavicságyból jöttek vissza, majd utóbbi saját és csapattársa autóját is a falba juttatta, így mindkét Alpine kiesett. Ezalatt még De Vries és Sargeant is a kavicságyban kötöttek ki, majd Stroll fékezte el magát a hármas kanyarban és csúszott ki.
Az újraindítás nem volt egyszerű, hiszen nem tudták eldönteni, hogy mi legyen. Sainz kapott egy öt másodperces büntetést Alonso kiforgatásáért, azonban újraindították a futamot, és mivel az utolsó körben jöttek ki, az SC vonaltól a célvonalig tartott a verseny. Azonban a rajtsorrendet visszaállították arra, ami volt az újraindításkor, ami azt jelenti, hogy Alonso kiforgatása nem releváns. Max Verstappennek sima volt ez a győzelem, azonban tőle lefelé még egyáltalán nem biztos a végeredmény. Papíron Hamilton, Alonso, Stroll és Pérez a top 5 sorrendje.
borítókép: motorsport.com