Verstappen rekordot döntött, Ferrari belharc Monzában
Vasárnap ötkor eljött a hétvége legvártabb pillanata, elrajtolt a 2023-as Olasz Nagydíj. A tegnapi hihetetlen időmérőt Carlos Sainz mindössze pár ezreddel szerezte meg a polet Verstappen és Leclerc előtt. Ha hiszünk a monzai átoknak, akkor Verstappen nem kellett volna célba érnie, de ez idén megszakadt. A rajt előtt már elkezdődtek a problémák. Yuki Tsunoda a 11. helyről rajtolt volna, de motor problémák miatt már a felvezető körön kénytelen volt feladni a versenyt. A félre álló autó miatt a még egy felvezető kört futottak a versenyzők. Leclerc panaszkodni kezdett, hogy az autó nehézkesen kanyarodik jobbra, de a versenymérnöke szólt neki, hogy a telemetrián minden oké. Ismét felálltak a rajtrácsra, de az autót még nem sikerült eltolni onnan, így pár perccel tolták a rajtot.
Az élmezőny összes tagja jól kapta el a rajtot, maradt a sorrend. Russell próbálkozott előzni Leclerc-t, de a brit maradt a negyedik helyen. Az ötödik körre a Sainz, Verstappen és Leclerc elhúzott a többiektől, még a holland szépen lassan elkezdett közeledni a spanyolra. A következő körre a Red Bull támadó közelségbe is került, de Sainz kivédekezte a támadást az egyes kanyarban. A 11. körben sem tudott Verstappen elég közel kerülni Sainzhoz, még Russell ugyanolyan hősiesen védte Pérez elől a negyedik helyét. A 14. körben Pérez ismét előzni próbált, de elfékezte, és mindketten le vágták a kanyart.
A következő körben Sainz is elfékezte az első kanyarban, Verstappen pedig beugrott mellé, és a Roggiában meg is előzte a spanyolt. A 19. körre Verstappen már bőven elhúzott, még a két Ferrari másodpercen belül volt. A 20. körben megkezdődtek a boxkiállások, először Sainz és Russell váltott a közepesekről a keményekre. A brit a még hideg gumikon úgy előzte Ocon-t, hogy elhagyta a pályát, ezért később egy öt másodperces büntetést kapott. A rákövetkező körben Verstappen és Leclerc is váltott, így Pérez az élre állt. A 23-24. körben a két McLaren is a boxba ment. Mikor Piastri jött ki az egyes kanyarban az ausztrál túl mélyet fékezett, és a kettesben összeértek. Hamilton a 27. körig tudta tartani magát a kopott keményeken, a Parabolicában a két Ferrari és Pérez megelőzte a britet, majd a hétszeres világbajnok is kiment a boxba cserélni.
A 31. körben Pérez is megpróbált egy előzést Leclerc ellen a Roggiában, de Pérezt a négyesben leterelte a monacói, ezért vissza kellett vennie Péreznek. A következő körben viszont már simán előzött a mexikói. A következő körökben Pérez szépen lassan felért Sainzra, de előzni nem tudott. A 41. körre érve Hamilton kemények próbálta megelőzni a McLareneket, főleg Piastrit. A 41. körben Hamilton jobban gyorsított ki a második kanyarból, a Roggiában viszont Hamilton túl agresszívan próbálkozott és a két autó kereke össze ért. A bukótérből tértek vissza, de baleset nem történt, csak Piastri szárnya sérült meg, de a boxban ezt meg tudták javítani. Három körrel később Hamilton megkapta az öt másodperces büntetését a manővere miatt.
A 45. körben Pérez ismét támadást kezdett, de ismét le kellett vágnia a kanyart. A spanyolt vissza engedte, de a Curva Grandéban valami leesett a mexikói autójáról. Egy körrel később azonban Pérez simán előzte Sainzot az egyenesben. A 47. körben megkezdődött a belharc a két vörös paripa között, ami majdnem balesetbe fulladt. A maradék körökben szinte mindig centikre voltak a balesettől, de ezt megúszták. Végül Max Verstappen zsinórban tizedjére is győzni tudott. Végül Pérez hozta be másodiknak, még a Ferrari jött be 3-4-re Sainz-Leclerc sorrendbe. Őket a két Mercedes követte Russel-Hamilton sorrendben, majd Albon, Norris, Alonso és végül Bottas zárta a pontszerzők sorát.
A következő futam érkezik két hét múlva Ázsia déli részéről, Szingapúrból.
borítókép: sportsnet.ca