Vesti hozta a kötelezőt, izgalmasnak ígérkezik a vasárnapi főfutam
A hétvégén az Forma 2-esek is letudják a szezonzáró futamukat. Pénteken reggel lement a szabadedzés, ami Martins, Maloney és Pourchaire sorrendben ért véget. A bajnoki éllovas Pourchaire nem találta a tempót a koradélutáni időmérőn, így végül Doohan, Martins, Maini, Maloney, Iwasa, Verschoor, Hadjar, Vesti és Fittipaldi volt a TOP10, méga francia a 14. helyről rajtol.
A sprintfutam az időmérős TOP10 fordított sorrendjével kezdődött meg. A rajtnál Fittipaldi könnyedén meg tudta tartani az első helyet, de Juan Manuel Correa a hármas kanyarban kiforgott és kiesett, ami egy safety cart eredményezett. A hatodik körre őjraindult a verseny, Vestinek jelezték, hogy a maxon kell nyomnia és a leggyorsabb körre is próbáljon rá, hogy még legyen esélye a bajnoki címre, ami össze is jött.
Vesti a 9. körben már a Hadjart támadta a második helyért, eközben Fittipaldi az élen már másfél másodpercre elhúzott, és a leggyorsabb kör is a neve mellé került. Egy körrel később a két évvel ezelőtt átalakított nagy visszafordítóban Vesti megelőzte a Hitech versenyzőjét és Fittapaldi nyomába eredt. Amíg a dán szépen lassan csökkentette a hátrányát, addig Pourchaire a hetedik helyen próbált Doohanen és Haugeren átvergődni. A 17. körre már a DRS segítségével a Premás megkezdte a támadást.
Az utolsó öt körre fordulva mindkét pilóta keményen harcolt, de végül Fittipaldi elfékezése miatt a hosszú egyenesben Frederik Vesti átvette a vezetést a 20. körben. Egy körrel később Hadjar és Hauger is komolyat csatázott, de Pourchaire is támadni kezdte Doohant. Végül Hauger megelőzte Hadjart, majd Frederik Vesti átszelte a célvonalat és megnyerte a 23 körös sprintet, így még van esélye megnyerni a 2023-as F2-es bajnokságot. A dobogón Fittipaldi és Verschoor végezte, majd Hauger, Doohan, Pourchaire és Iwasa a pontszerzők.
Holnap, azaz vasárnap 10:15-kor elrajtol a főfutam, ahol kiderül, hogy Pourchaire meg tudja-e tartani a pozícióját, vagy Vesti átveszi a helyét.
borítókép: fiaformula2.com