Visszatér a Bridgestone, egy új helyszín is bemutatkozik jövőre
Közeleg 2024, vele együtt a Formula-E rajtja is, ugyanis januárban már Mexikóban fognak versenyezni. A január 13-ai starthoz közeledve kezdenek egyre jobban mozgolódni a csapatok, érkeznek a bejelentések, újdonságok, lássuk mik történtek a napokban.
Az egyik legnagyobb bejelentés ami a napokban történt, hogy a 2026-os szezontól távozik a jelenlegi gumigyártó, a Hankook a sorozatból. A dél-koreai gumigyártót a Bridgestone fogja váltani, miután a Formula-1-es próbálkozása sikertelen volt, az elektromos szériára vetette ki a hálóját a japán vállalat.
A váltás az új generációs autók, a Gen4-es széria érkezésekor lesz, hivatalosan a 2026-27-es évadban. A japánok tehát felkészülten érkezhetnek, a bejelentésükben már pedzegették, hogy a kritikus problémákat ők igyekeznek elkerülni. Főleg az esős körülményekre készülnek jobban, ami az elmúlt években komoly fejtörést okozott a csapatoknak.
A regnáló világbajnok Jake Dennis hosszabbított csapatával, az Andretti Globallal, a jövő év végén lejáró szerződését több évvel, pontosan nem tudni mennyivel, de meghosszabbította. „Az Andrettivel kezdtem a Forma-E-es utamat, és izgatott vagyok, hogy folytathatom a munkát azzal a csapattal, amelyik támogatta a karrieremet ebben a sorozatban” – nyilatkozta Dennis.
Két változás is történt a helyszínekben, elsőként az olasz hétvégét illetően történt bejelentés. Az eddigi években Róma városa adott otthont a fordulónak, azonban most a misanoi pályára költözik a rendezés. Az időpontot nem érinti a változás, marad az április 13-14-ai dátum. Az ok az volt, hogy a legutóbbi verseny történt tömeges karambolok felvilágosították a vezetőket, hogy a római pálya nem alkalmas a biztonságos versenyzésre.
A másik helyszínt érintő változásban ugyan nincs költözés, azonban nyomvonal változás igen. A berlini pályán egy apróbb módosítást végeztek el, amivel sokkal gyorsabbá tették a pályát. Szükségesnek vélték a váltást miután több kritika is érte a nyomvonalat, hogy a 3. generációs autóknak már nem való ez a pálya. A rendezők meglépték a szükséges módosításokat, így egy jóval nagyobb átlagtempójú pályát kapnak majd a csapatok.
fotó: autoevolution.com